Głowy, małpy, Kafki, biegające ostrza, pamiątki i romantyczne roboty. 6in1 #200filmówdokońcawrześnia

17.09.2020

#200filmówdokońcawrześnia

31. Gadające głowy (1980) reż. Krzysztof Kieślowski 


(17.07.2020 widziane)

8/10

Jest to krótkometrażowy dokument.

Całkiem ciekawa sprawa taka przygotowana sonda, warto sobie zobaczyć, co ludzie sądzą. Lubię jedną wypowiedź, w której wypowiadający się chciałby móc być tym, co znaczy być człowiekiem (czy coś takiego). 

Serdecznie polecam, widziałem na yt.


32. Planeta Małp (1968) reż. Franklin J. Schaffner



(17.07.2020 widziane)

8/10

"Może lekko naciągam, zakończenie podejrzewałem od samego początku, ale jak już rąbnęło, to sobie uświadomiłem, co się z tym wiąże. No i USA całym światem."

Klasyk, legendarne kostiumy i charakteryzacja. Raczej pozytywne zaskoczenie z ciekawą ścieżką muzyczną. Może spowodować refleksję + całkiem ok działa jako sci-fi.

Polecam.


33. Franz Kafka (1991) reż. Piotr Dumała


(18.07.2020 widziane)

6/10 

Bardzo ciekawa animacja od strony artystycznej. Nie przypomina biografii, jest specyficznie skonstruowana i chyba prawie nie mówią. Cieszę się, że obejrzałem, bo lubię Kafkę bardzo, a i ów krótkometrażowy obraz jest intrygującym doznaniem. Na Filmwebie w komentarzach chyba rzucają linkami do yt.

Raczej dla entuzjastów pisarza i ciekawskich, ale polecam.



34. Blade Runner (1982) 


był już post: na blogu i na Fb

(widziany po raz trzeci 18.07.2020)

9/10 + ❤ 

"Niezastąpiony klimat i gra światłem, świetny Hauer, muzyka! Scenariuszowo przebija sequel. Wspaniale, że byłem w kinie. Arcydzieło gatunku, mimo wad."

Polecam.


35. Memento (2000) reż. Christopher Nolan


(20.07.2020 widziane)

8/10

"Całkiem fajnie, chociaż finalnie można by jeszcze bardziej zawinąć i pozostawić miejsca na więcej interpretacji. Mimo wszystko jest to chyba najciekawszy Nolan." 

By zaciekawić: "Leonard, szukający mordercy swojej żony, w wyniku wypadku traci pamięć krótkotrwałą. Nieustannie robi więc notatki i zdjęcia, a ważniejsze fakty tatuuje sobie na ciele." 

Całkiem nieźle to wyszło, chyba najbardziej przeze mnie ceniony film Nolana obecnie, może przez odwróconą chronologię i pewne formalne decyzje.

Polecam, nawet jako ciekawostkę.



36. WALL-E (2008) reż. Andrew Stanton


(20.07.2020 widziany po latach, któryś już raz)

7/10

"Podoba mi się jak wśród tych robotów są równi i równiejsi. WALL.E to robot który jest dobry i ma ludzkie cechy, natomiast taki autopilot to wstrętna maszyna." 

- W sumie niemal zawsze śmieszą te disneyowe/pixarowe dobro/zło motywy.

Kto widział ten wie, a kto nie widział cóż, pierwsze 30 minut jest świetne, potem trochę bardziej klasycznie, ale generalnie urocza bajka, lubię.

- X


JESTEM TEŻ TUTAJ

Komentarze